Bestellen & Betalen

 

Bestellen

Alle omschreven en afgebeelde artikelen op de website van HipKids die voorzien zijn van een bedrag, kunnen besteld worden in de webwinkel. Na het plaatsen van de bestelling ontvangt u direct een orderbevestiging per e-mail. In deze mail vindt u een overzicht van de bestelde artikelen, het factuurnummer en het afleveradres. 

Bij het plaatsen van uw bestelling dient u zelf zorg te dragen voor de vermelding van het juiste afleveradres. U wordt geacht deze gegevens  bij iedere bestelling op juistheid te controleren en ze waar nodig aan te passen. HipKids kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het bezorgen van de bestelling op een onjuist adres, wanneer dit het gevolg is van typefouten en/of het invullen van onjuiste gegevens door de klant. Wanneer de gegevens op de orderbevestiging onjuist zijn, kunt u HipKids hierover mailen. Wanneer HipKids voor het moment van verzenden geen bericht van u heeft ontvangen, gaat HipKids er vanuit dat alle gegevens correct zijn.

Ondanks HipKids gebruik maakt van een voorraadbeheersysteem kan het voorkomen dat een artikel is uitverkocht of gelijktijdig door iemand anders is besteld. In dit geval zal HipKids u hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen. HipKids streeft ernaar om uw bestelling zo spoedig mogelijk te verwerken.

 

Betalen

Wanneer de bestelling via de website van HipKids plaatsvindt, dient u het totaalbedrag van uw bestelling en de verzendkosten aan HipKids te voldoen. U heeft 14 dagen de tijd om uw bestelling te annuleren. Bestellingen boven de €20,- hoeven geen verzendkosten te betalen. Deze betaling wordt online gedaan via het erkende en beveiligde betalingssysteem van IDEAL of vooraf overgemaakt naar de rekening van HipKids of achteraf betaald via Klarna.

Om u de betaalmethoden van Klarna aan te bieden, kunnen wij bij het afrekenen uw persoonlijke gegevens doorgeven aan Klarna, zodat Klarna kan beoordelen of u in aanmerking komt voor hun betaalmethoden en om die betaalmethoden af te stemmen op u. Uw persoonlijke gegevens die worden overgedragen, worden verwerkt in overeenstemming met Klarna’s eigen privacyverklaring. 

Zodra HipKids uw betaling heeft ontvangen zal dit per e-mail aan u worden bevestigd.

 

 


 

Verzenden & Retourneren

 

Verzenden

Normaliter worden alle bestellingen die voor 15.00u bij HipKids zijn voldaan dezelfde dag nog verstuurd. De verzendkosten voor kleding bedraagt €4,95, voor accessoires bedraagt het €1,95. Bij een combinatie wordt het hoogste verzendbedrag in rekening gebracht. Bij een bestelling boven de €20,- worden er geen verzendkosten berekend. De verzendkosten gelden voor zowel Nederland als België.

Voor iedere bestelling geldt dat er alleen wordt geleverd na ontvangst van de betaling. Tenzij de bestelling via Klarna wordt afgerekend. Alle bestellingen worden aangeboden op het door u opgegeven afleveradres. HipKids streeft naar een zo kort mogelijke levertijd. Alle voorradige artikelen zullen binnen 1 tot 5 werkdagen na ontvangst van uw betaling bij u thuis worden afgeleverd. Mochten er afwijkende levertijden zijn, dan kunt u dit terugvinden op de hoofdpagina of u wordt hiervan op de hoogte gebracht via de email. U kunt akkoord gaan met een nieuwe leverdatum of we kunnen uw geld terugstorten binnen 14 dagen.

Zodra het pakket verzonden is ontvangt u van HipKids een e-mail met daarin de bevestiging van verzending. Aan de gemelde en vermelde leveringstermijnen kunnen geen rechten worden ontleend. Ook kunnen de genoemde leveringstermijnen niet leiden tot enige vorm van aansprakelijkheid. Aan het verzenden van de artikelen wordt de grootst mogelijke aandacht en zorg besteed.

Al onze producten worden zorgvuldig gecontroleerd en goed verpakt voor verzending. HipKids is niet aansprakelijk voor vertraging van levertijden welke ontstaan tijdens of voortvloeien uit het vervoer van uw bestelling door de transporteur. Een defect of niet compleet ontvangen product dient u direct na ontvangst per e-mail te melden. 

 

Retourneren

Stuur het kledingstuk of accessoire binnen 14 dagen na ontvangst terug naar het volgende adres:

 

HipKids 

Kennedysingel 96

2811 VD Reeuwijk

 

Wij versturen onze pakketjes doorgaans met Post NL, maar het staat je vrij om de retourzending via bijv. DHL te versturen. 

De retourkosten van het pakketje zijn voor eigen rekening. 

Via deze link kun je voor brievenbuspost en pakketpost een retourlabel aanmaken: https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details 

 

U heeft recht om binnen 14 dagen beroep te doen op het herroepingsrecht, waarna u 14 dagen heeft om de door HipKids geleverde artikelen te retourneren. Het retourrecht geldt alleen voor ongebruikte artikelen welke in originele staat verkeren en zijn voorzien van de originele verpakking met prijskaartje.

De verzendkosten van de retourzending komen ten allen tijde voor rekening van de koper. De kosten voor een brievenbuspakketje bedragen circa €4,95, pakketjes die niet door de brievenbus kunnen bedragen circa €6,95. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

HipKids behoudt zich het recht om geretourneerde artikelen te weigeren of slechts een gedeelte van het bedrag te retourneren als het vermoeden bestaat dat het artikel is gebruikt of opzettelijk is beschadigd. De kosten voor ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden in mindering gebracht op uw terugbetaling.

HipKids zal het verschuldigde orderbedrag (met uitzondering van de verzendkosten en eventuele overige kosten door bijv. schade) binnen 14 dagen na ontvangst van uw retourpakket terug storten naar de rekening waar de betaling van is gedaan. 

Wanneer de geleverde artikelen niet binnen 14 dagen zijn geretourneerd, geldt dat de zending door u geaccepteerd is.

Een defect of niet compleet ontvangen product dient u direct na ontvangst per e-mail te melden. 

 

 


 

Privacy Policy

 

HipKids hecht veel waarde aan de privacy rechten van bezoekers en klanten. Daarom gaan wij zeer zorgvuldig om met de gegevens welke wij verzamelen. Dit statement heeft een informatieve functie om onze bezoekers en klanten in te lichten over onze richtlijnen en maatregelen met betrekking tot dit onderwerp. Ook wordt er toegelicht welke gegevens er door ons verwerkt en tevens beschermd worden.

Dit statement is van toepassing voor alle bezoekers van onze website (www.hipkidsmode.nl) en klanten die via deze website een aankoop hebben gedaan. 

 

Identiteit
HipKids verzamelt-, en is beheerder van alle persoonsgegevens die worden verstrekt via de website, en daarmee verantwoordelijk voor bescherming van deze gegevens conform toepasselijke recht- en regelgeving inzake bescherming persoonsgegevens. 

HipKids verzamelt persoonlijke informatie bij o.a. het aanmaken van een account, het plaatsen van een bestelling en het aanmelden voor een nieuwsbrief. Deze informatie is vereist om orders goed te kunnen verwerken en versturen. HipKids bepaalt welke persoonsgegevens verwerkt worden, voor welk doeleinde en voor hoe lang deze gegevens worden bewaard.

 

Juridische grond

HipKids heeft gegevens van je nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en HipKids, zoals jouw aankoop van een product of je recht op garantie. Dit is het geval bij:

- Het plaatsen van een order
- Bezorging van de order
- Retour 
- Contact met onze klantenservice

Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dit betekent dat we onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Dit belang geldt voor:

- Contact met onze klantenservice
- Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
- Bezoek van onze website
- Accountbeheer
- Nieuwsbrieven
- Acties & promoties
- Social media kanalen

Er kan ook een wettelijke verplichting zijn om je gegevens te gebruiken. Bijvoorbeeld wanneer er sprake is van een vermoeden van fraude. In sommige gevallen heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden wij netjes bij.

 

Wie heeft toegang tot persoonsgegevens?

We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dit noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Het betreft dan: bezorgpartners, leveranciers, betaalpartners, IT-dienstverleners en/of partijen die onze reviews verzamelen.
De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze uitsluitend gebruiken om jou een dienst te leveren namens HipKids. Tenzij zij zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens.

We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.

 

Bewaartermijn

We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Hierna verwijderen we alle data die we hebben of worden je gegevens geanonimiseerd en uitsluitend intern gebruikt voor analyses en rapportages.

We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen; 

- Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na deze termijn worden de gegevens geanonimiseerd en mogelijk gebruikt voor interne doeleinden.
- Van de Belastingdienst moeten wij onze administratie met factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Na deze termijn gebruiken we uitsluitend geanonimiseerde gegevens voor interne doeleinden.

- Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we de intrekking van je verzoek.
- Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren wij zo lang als nodig. 

Jouw rechten

De bezoeker/klant blijft in beheer van zijn/haar eigen persoonsgegevens. Daarom heb je altijd de volgende rechten:
- Recht op toegang
- Recht op portabiliteit
- Recht op correctie
- Recht op verwijdering
- Recht op bezwaar
- Recht op restrictie
- Recht op intrekken van toestemming

De meeste van deze rechten kun je zelf uitvoeren in “mijn account” wanneer je bent ingelogd. Je kunt natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen per mail: info@hipkidsmode.nl