Algemene Voorwaarden

 

HipKids staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Rotterdam onder nummer 76591026.

Vestigingsadres is: Kennedysingel 96, 2811 VD Reeuwijk.

Op alle leveringen, diensten en overeenkomsten van of met HipKids als ook op deze voorwaarden is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

 

  • – Prijzen

Alle genoemde prijzen in de webwinkel van HipKids zijn in euro’s, inclusief 21% BTW en exclusief verzendkosten. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat u een definitieve bestelling plaatst bij HipKids. U gaat op het moment van het bevestigen van uw bestelling automatisch akkoord met deze algemene voorwaarden.

 

  • – Bestellen

Alle omschreven en afgebeelde artikelen op de website van HipKids die voorzien zijn van een bedrag, kunnen besteld worden in de webwinkel. Na het plaatsen van de bestelling ontvangt u direct een orderbevestiging per e-mail. In deze mail vindt u een overzicht van de bestelde artikelen, het factuurnummer en het afleveradres. Wanneer de gegevens op de orderbevestiging onjuist zijn, kunt u HipKids hierover mailen. Wanneer HipKids voor het moment van verzenden geen bericht van u heeft ontvangen, gaat HipKids er vanuit dat alle gegevens correct zijn. Ondanks HipKids gebruik maakt van een voorraadbeheersysteem kan het voorkomen dat een artikel is uitverkocht of gelijktijdig door iemand anders is besteld. In dit geval zal HipKids u hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen. HipKids streeft ernaar om uw bestelling zo spoedig mogelijk te verwerken.

 

  • – Betalen

Wanneer de bestelling via de website van HipKids plaatsvindt, dient u het totaalbedrag van uw bestelling en de verzendkosten aan HipKids te voldoen. U heeft 14 dagen de tijd om uw bestelling te annuleren. Bestellingen boven de €20,- hoeven geen verzendkosten te betalen. Deze betaling wordt online gedaan via het erkende en beveiligde betalingssysteem van IDEAL of vooraf overgemaakt naar de rekening van HipKids of achteraf betaald via Klarna.

Om u de betaalmethoden van Klarna aan te bieden, kunnen wij bij het afrekenen uw persoonlijke gegevens doorgeven aan Klarna, zodat Klarna kan beoordelen of u in aanmerking komt voor hun betaalmethoden en om die betaalmethoden af te stemmen op u. Uw persoonlijke gegevens die worden overgedragen, worden verwerkt in overeenstemming met Klarna’s eigen privacyverklaring. 

Zodra HipKids uw betaling heeft ontvangen zal dit per e-mail aan u worden bevestigd.

 

  • – Verzenden en verzendkosten

Normaliter worden alle bestellingen die voor 15.00u bij HipKids zijn voldaan dezelfde dag nog verstuurd. De verzendkosten voor kleding bedraagt €4,95, voor accessoires bedraagt het €1,95. Bij een combinatie wordt het hoogste verzendbedrag in rekening gebracht. Bij een bestelling boven de €20,- worden er geen verzendkosten berekend. De verzendkosten gelden voor zowel Nederland als België.

 

  • – Levering

Voor iedere bestelling geldt dat er alleen wordt geleverd na ontvangst van de betaling. Tenzij de bestelling via Klarna wordt afgerekend. Alle bestellingen worden aangeboden op het door u opgegeven afleveradres. HipKids streeft naar een zo kort mogelijke levertijd. Alle voorradige artikelen zullen binnen 1 tot 5 werkdagen na ontvangst van uw betaling bij u thuis worden afgeleverd. Mochten er afwijkende levertijden zijn, dan kunt u dit terugvinden op de hoofdpagina of u wordt hiervan op de hoogte gebracht via de email. U kunt akkoord gaan met een nieuwe leverdatum of we kunnen uw geld terugstorten binnen 14 dagen.

Zodra het pakket verzonden is ontvangt u van HipKids een e-mail met daarin de bevestiging van verzending. Aan de gemelde en vermelde leveringstermijnen kunnen geen rechten worden ontleend. Ook kunnen de genoemde leveringstermijnen niet leiden tot enige vorm van aansprakelijkheid. Aan het verzenden van de artikelen wordt de grootst mogelijke aandacht en zorg besteed.

Al onze producten worden zorgvuldig gecontroleerd en goed verpakt voor verzending. HipKids is niet aansprakelijk voor vertraging van levertijden welke ontstaan tijdens of voortvloeien uit het vervoer van uw bestelling door de transporteur.

 

  • – Onjuiste bezorging

Bij het plaatsen van uw bestelling dient u zelf zorg te dragen voor de vermelding van het juiste afleveradres. U wordt geacht deze gegevens  bij iedere bestelling op juistheid te controleren en ze waar nodig aan te passen. HipKids kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het bezorgen van de bestelling op een onjuist adres, wanneer dit het gevolg is van typefouten en/of het invullen van onjuiste gegevens door de klant.

 

  • – Retourneren

U heeft recht om binnen 14 dagen beroep te doen op het herroepingsrecht, waarna u 14 dagen heeft om de door HipKids geleverde artikelen te retourneren. Het retourrecht geldt alleen voor ongebruikte artikelen welke in originele staat verkeren en zijn voorzien van de originele verpakking met prijskaartje.

De verzendkosten van de retourzending komen te allen tijde voor rekening van de koper. Deze kosten bedragen circa €4,95 per brievenbuspakket en circa €6,95 per pakket. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

De kosten voor ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden in mindering gebracht op uw terugbetaling.

HipKids behoudt zich het recht om geretourneerde artikelen te weigeren of slechts een gedeelte van het bedrag te retourneren als het vermoeden bestaat dat het artikel is gebruikt of opzettelijk is beschadigd. De kosten voor ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden in mindering gebracht op uw terugbetaling.

HipKids zal het verschuldigde orderbedrag (met uitzondering van de verzendkosten en eventuele overigekosten door bijv. schade) binnen 14 dagen na ontvangst van uw retourpakket terug storten.

Wanneer de geleverde artikelen niet binnen 14 dagen zijn geretourneerd, geldt dat de zending door u geaccepteerd is.

Een defect of niet compleet ontvangen product dient u direct na ontvangst per e-mail te melden.

 

  • – Persoonlijke gegevens

Om bestellingen te kunnen verwerken, zullen uw persoonlijke gegevens worden opgeslagen in een relatiebeheerprogramma van HipKids. Daarnaast worden uw gegevens door HipKids aangewend voor interne marketingdoeleinden, zoals het toezenden van mailings. Mocht u deze niet meer willen ontvangen dan kunt u zich voor de mailings afmelden. Wij zullen uw persoonlijke gegevens verwijderen uit ons systeem. Uw gegevens worden niet aan derden ter beschikking gesteld voor commerciële doeleinden. HipKids hanteert bij het gebruik van uw persoonlijke gegevens de geldende wet- en regelgeving.

 

Om u de betaalmethoden van Klarna aan te bieden, kunnen wij bij het afrekenen uw persoonlijke gegevens doorgeven aan Klarna, zodat Klarna kan beoordelen of u in aanmerking komt voor hun betaalmethoden en om die betaalmethoden af te stemmen op u. Uw persoonlijke gegevens die worden overgedragen, worden verwerkt in overeenstemming met Klarna’s eigen privacyverklaring. 

 

  • – Aansprakelijkheid

HipKids is niet aansprakelijk voor schade die kan voortvloeien uit het gebruik van de door ons geleverde producten. HipKids kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor de eventuele gevolgen van een vertraagde en/ of typefouten of onjuistheden in een door de klant ingevulde tekst. De aansprakelijkheid van HipKids beperkt zich altijd tot het bedrag van de verzonden factuur van de betreffende bestelling minus de verzendkosten.

 

  • – Afbeeldingen en omschrijvingen

De inhoud van de site van HipKids is met grote zorgvuldigheid samengesteld. De artikelen in deze webwinkel worden zo duidelijk mogelijk en waarheidsgetrouw afgebeeld en omschreven. De kleuren van de afbeeldingen op de website kunnen als gevolg van beeldschermkwaliteit enigszins afwijken van de echte kleuren van de producten. U kunt hieraan geen rechten ontlenen. HipKids is niet aansprakelijk voor de gevolgen van onjuiste of onvolledige informatie op de website.

 

  • Vragen en opmerkingen

HipKids streeft naar tevreden klanten en zal haar uiterste best doen om eventuele klachten naar alle redelijkheid in onderling overleg op te lossen. Mocht u vragen, klachten, opmerkingen en/of suggesties hebben dan stelt HipKids het op prijs als u dit laat weten via de e-mail.

 

  • Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar: info@hipkidsmode.nl.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.